Vraag gesprek aan
Referenties zonnepanelen
We worden regelmatig gevraagd om referenties voor het werk dat wij doen. Dat begrijpen we heel goed. Niets is zo overtuigend als iemand die wil getuigen voor het werk van een ander. In de persoonlijke sfeer vragen wij hier ook zelf om. Wij adviseren mensen waar wij zelf mee in contact komen ook daar altijd om te vragen. Zeker bij complexere installaties waarbij ander dan normaal montagemateriaal gebruikt wordt, is het prettig om te weten dat u iemand voor is geweest die het ook op die manier heeft laten doen. Als u zich zorgen maakt over de opbrengst van een systeem, kunnen anderen die zorg beter wegnemen dan wij. Wij kunnen natuurlijk leuk beweren dat een systeem van bijvoorbeeld SolarEdge 1:1 opbrengstconversie haalt, maar om zoiets nu klakkeloos aan te nemen, is ook wel een beetje goedgelovig. Tenzij natuurlijk dus, u het hoort van iemand die net zo’n systeem op het dak heeft; het liefst nog bij uit de buurt.
Referenties en gebruikservaring Mijnzonnepaneelofferte.nl
Mijnzonnepaneelofferte.nl zelf krijgt natuurlijk niet referenties omdat er geen fysieke werkzaamheden door de website worden uitgevoerd. Die worden uitgevoerd door Triplesol, waar Mijnzonnepaneelofferte.nl onderdeel van is. De tool biedt namelijk wel een heel mooie indicatie voor wat een zonnepaneelinstallatie kost, maar verder ook geen diensten. Wat we wel veel horen is hoe blij mensen zijn met de tool, omdat er nergens anders op internet zo veel transparantie is over prijzen en producten als op onze website. Wij zijn daar natuurlijk zeer tevreden over en het is de reden dat we de tool gemaakt hebben. Wij denken dat de tool daarmee analoog is aan het soort bedrijf dat wij voeren: eerlijk en transparant. De tool is ook betrouwbaar. Als u een echte offerte van ons vraagt, dan loopt deze ook vrijwel parallel aan de cijfers die uit de tool rollen. Vaak zit het verschil alleen op de post van montagemateriaal. De tool gaat uit van een zeer standaard situatie waarbij de panelen onder elkaar en naast elkaar worden gemonteerd op een rij. Zodra het legplan meer gefragmenteerd is, kost het simpelweg meer.
Referenties van Triplesol
Wat betreft de referenties voor Triplesol, kunnen wij denk ik vol overtuiging zeggen dat die uitstekend zijn. Wij werken natuurlijk al 5 jaar als zonnepanelen installateur. Regionaal, voornamelijk. We brengen u graag in contact met mensen uit uw regio die van ons een installatie hebben afgenomen. We begrijpen natuurlijk dat u daar misschien geen zin in heeft. Het liefst zou u een onafhankelijke reviewsysteem willen zien voor onze diensten. Klanten vertellen is bijvoorbeeld zo’n dienst dat het heel makkelijk maakt voor mensen met een ervaring met een bedrijf die te delen op een manier dat het bedrijf er niet meer bij kan. Wij maken nog niet gebruik van zo’n systeem, maar dat zullen we in de toekomst waarschijnlijk wel doen. Tegenwoordig hebben we testimonials op onze Triplesol website staan waar klanten ons mee hebben verblijd. Van sommige staan er telefoonnummers en e-mails bij en die hebben dus ook toestemming gegeven dat u ze opbelt om door te vragen.
Ontevreden klanten
Ontevreden klanten, daar ontkom je bijna niet aan. Er zijn altijd wel mensen die iets zich anders hadden voorgesteld of waar iets bij mis gaat. Wij nemen dat heel erg serieus en doen er altijd alles aan mensen toch gelukkig te krijgen. In de praktijk is dat niet altijd mogelijk. Vaak ook, is het onze indruk, is het omdat mensen die “ontevreden” zijn er een slaatje uit proberen te slaan. Daar moeten wij helaas waakzaam voor zijn omdat er anders van onze goedheid misbruik wordt gemaakt.
Feedback die we krijgen van klanten
Natuurlijk is het enigszins overdrachtelijk en u kunt het hier zelf niet controleren, maar de feedback die we krijgen over ons werk is positief. In zekere geldt voor langere termijn feedback wel een beetje de regel: “Geen nieuws is goed nieuws.” We kunnen u absoluut in contact brengen met iemand uit uw directe omgeving. Hieronder een uiteenzetting van de algemene respons op ons werk.
Feedback over de installateurs
Altijd als de installatie klaar is, bellen we klanten op om hun te vragen naar hun ervaringen. Vaak zijn ze heel lovend over onze installateurs, die naast vakkundig werk leveren, ook erg vriendelijk zijn en goed communiceren over de mogelijkheden. Dat is heel belangrijk, omdat in de praktijk sommige legplannen niet precies passen. Als gevolg hiervan moet er erg ad hoc iets nieuws bedacht worden. Daarvoor is de flexibiliteit nodig van zowel de klant als de installateur en die moeten er goed uit kunnen komen. Dat lukt 9 van de 10 keer wel. Bedrading, pijpen en binnenwerk gebeurt altijd netjes en volgens afspraken, voor zover wij meekrijgen. De installateurs nemen ook de tijd om een klant uit te leggen hoe een omvormer werkt en hoe deze bediend moet worden.
Opbrengst zonnepanelen
Qua materialen gaat het onze klanten over het algemeen maar om een ding en dat is opbrengst en uiterlijk van de zonnepanelen. Het laatste manifesteert zich niet direct natuurlijk. Het kost wat tijd om vast te stellen of het systeem ook de beloofde productie gaat behalen. Wij hebben hele kritische klanten die mondig genoeg zijn de telefoon op te nemen en te bellen als iets niet klopt. Gelukkig krijgen we dat soort telefoontjes nooit. We kunnen ook van alle systemen die we plaatsen bijhouden wat de productie is en daardoor weten we dat onze systemen de beloofde productie halen die we in de offerte hebben voorgespiegeld.
Veiligheid zonnepanelen
Wat misschien nog wel veel belangrijker is dan de productie van de panelen, is de veiligheid ervan. Hier zitten denken wij twee componenten in: is het veilig binnenshuis en is het veilig gemonteerd op het dak. Zowel binnens- als buitenshuis hebben we gelukkig nog nooit problemen gehad. Binnenshuis maken we we gebruik van A-kwaliteit montagemateriaal en gereedschap. De automaten die we in de groepenkast plaatsten zijn over het algemeen van een gerenommeerd merk zoals Hager of ABB. Wij werken volgens de installatievoorschriften NEN1010 en gebruiken daarbij natuurlijk ook ons gezond verstand. Buitenshuis komt het denk ik ook doordat wij echt niet besparen op montagemateriaal. In tegendeel, wij gebruiken juist relatief duur montagemateriaal; niet alleen in materiaalkosten, maar ook in montagetijd. We hebben dan ook nooit problemen op dit vlak waar we later mee geconfronteerd worden. Ons garantietermijn is ook vrij lang waardoor als zich onvolkomenheden op een later moment zich voordoen, wij de verantwoordelijkheid accepteren die problemen op te lossen. Over deze onderwerpen klimmen klanten bij ons dus niet in de pen, en wij kunnen daardoor alleen constateren dat ze zich daardoor waarschijnlijk niet voordoen.
Garanties voor degelijk werk
Uiteindelijk zijn goede referenties alleen niet echt genoeg. U wilt waarschijnlijk ook garanties: iets om op terug te vallen als het werk tegenvalt of dat er iets kapot gaat. Dit alles hebben we goed opgetekend in onze Algemene Voorwaarden. Deze staan op de Triplesol website en sturen wij tegenwoordig mee met elke offerte vanuit Triplesol die wij maken. We moedigen u aan deze te lezen, niet alleen van ons, maar elke partij die u uitnodigt een offerte te maken. Hierin staat bijvoorbeeld belangrijke informatie over de lengte van garanties, maar ook bijvoorbeeld hoe het zit met de betaling en onder welke omstandigheden u gerechtigd bent betaling achter te houden. Het is niet leuk, maar af en toe is dat wel nodig als pressiemiddel.
|